GD Dolly

Szállítókocsi-család extra méretű terhek mozgatására

A GD Gép és Daru Kft olyan új termékcsalád fejlesztést fejezte be és kezdte meg piaci bevezetését mely a gazdaság széles területén fennálló hiányt pótol. Az új szállítókocsi-család első tagja egy olyan kocsi-pár, amely korlátlan hosszúságú terhek szállítására alkalmas.

A szállítókocsik különleges tulajdonsága, hogy futóművük képes az egy ponton való fordulásra így az irányváltáshoz haladás közben nem szükséges pályaívet leírni, akár egyenesekkel leírt pályán is képes mozgatni a terhet. A nagy hosszúságú terheket a két kocsi együtt szállítja. Hogy a két kocsi szabadon tudjon fordulni, a teher a kocsik tetején kialakított forgózsámolyon kerül elhelyezésre.


Az egyszerű kezelhetőség érdekében üzem közben a két kocsi között állandó rádiófrekvenciás kommunikáció van, tehát a kezelő csak „egy kocsit irányít” a távvezérlő berendezéssel, a kocsik a megfelelő pályaíven követik egymást. Amennyiben a kezelő a haladási útvonal egy pontján akar irányt váltani, a kocsik egy helyben akár 90o-al elfordulhatnak a teher alatt, lehetővé téve az egy helyben történő irányváltást.

A kocsik teherbírása 10 tonna, így párban max. 20 tonnás teher mozgatására képesek. Amennyiben nem hosszú terhet kell szállítani, a kocsi-pár elemei két független 10 tonna teherbírású kocsiként is üzemeltethetők. A teher fogadására ilyenkor egy adapter kerül felhelyezésre a kocsira, a forgózsámoly kiiktatása érdekében.

Amennyiben olyan hosszúteher szállítása szükséges, amely nem elég merev önmagában a szállításhoz (pl. cső, profil szálanyagok, stb.) a két kocsit összekötő adapter segítségével ez is könnyen megoldható. A felsorolt adapterek mindegyike tartozéka a szállítókocsi párnak, így a szállítókocsikkal az üzemeltetők olyan megoldáshoz jutnak amely a teherbírási határokon belül szinte bármilyen teher szállítására biztonságosan alkalmas.

Elektromechanikus hajtásrendszerüket beépített akkumulátor telepek táplálják. Az akkumulátor telepek úgy vannak méretezve, hogy egy napos intenzív használatot kiszolgálnak, utántöltésük műszak közben nem szükséges. A kocsik rendelkeznek beépített töltőegységekkel, így műszak végén a hálózatra kapcsolhatók, az akkumulátorok feltöltése automatikusan megtörténik. Az akkumulátortelep feszültségét műszer jelzi ki.

Ajánlatkérés