A fordítókorong a járműjavító padlójába süllyesztett szerkezet, ami a rágurított forgóvázakat a különböző irány(ok)ból csatlakozó vágányok irányába fordítja. Pontos pozícióba fordítás után a korong reteszelődik elfordulás ellen és a forgóváz a kiválasztott irányban továbbgurítható. A fordítókorong alaphelyzetében elviseli a rajta áthaladó jármű tengelynyomását, de ilyenkor nem forgatható.
Működtetése történhet kézzel vagy motoros hajtással, ebben az esetben a reteszelés is gépi úton automatikusan történik. A berendezés egy választókapcsolóval és nyomógombokkal kezelhető. A fordítókorong helyzete érzékelők segítségével lámpával vagy egyéb módon visszajelezhető.
A sínek a járófelületbe vannak süllyesztve. A szerkezet lapja teherviselő bordáslemez burkolattal van ellátva, amely illeszkedik az aknát határoló kerethez. Az egész berendezés talajba süllyesztett betonozott aknában helyezkedik el, a talajszintből kiálló alkatrész nincs.